Magda Radzi / wszystkie grupy

Owoce jagodowe

Domowe maliny czy leśne jeżyny, czarne jagody czy kolorowe porzeczki (a także agrest, żurawina) - powinny często gościć na naszych stołach!

Mają:

- bardzo dużo zdrowych pigmentów (flawonoidy) o działaniu antyoksydacyjnym: min. wzmacniają układ odpornościowy, przeciwdziałają nowotworom, wzmacniają naczynia krwionośne i regulują ciśnienie krwi; są też niezbędne dla prawidłowego wzroku!

- dużo witamin np. wit. C

- dużo potasu

- są prawdziwą bombą błonnikową.

 

Przy tym są niskokaloryczne (średnio 100g owoców ma 30g kalorii) i bezpieczne nawet dla cukrzyków.

Lubicie?

Podstawowe zalecenia:     pij dużo wody (1,5l - 3l dziennie) stosuj zrównoważoną dietę bogatą w owoce i warzywa (błonnik!) nie jedz obfitych kolacji jedz powoli, ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

IZO NA INSTAGRAMIE

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2021 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     417882 / 33 / 15
REGULAMIN ~ POLITYKA PRYWATNOŚCI