Magda Radzi / wszystkie grupy

Cukier biały, czy brązowy?

Odpowiedź wydaje się na pozór oczywista: brązowy.

Ale właściwa: żaden to wybór!

Ponieważ nie ma praktycznie żadnej różnicy pomiędzy cukrem białym a brązowym ... bo brązowy to często biały, tylko zabarwiony karmelem.

A karmel jest barwnikiem podejrzewanym o alergizowanie, dolegliwości żołądkowe i problemy wątroby, nawet działanie rakotwórcze. W nadmiarze.

Ale o to nietrudno patrząc w jakiej ilości produktów go możemy znaleźć (słodycze min. ciastka, ciasta czekolada, dżemy, sosy np. sojowy, "ciemne" pieczywo, napoje min. piwo, cola).

 

Ale jest jeszcze cukier trzcinowy - demerara, muscovado lub turbinado.

To już nieco inny produkt, nierafinowany. Jest ciemniejszy, ma większe kryształki, jest też bardziej lepki i aromatyczny.

Nada naszym deserom i wypiekom, napojom karmelowego aromatu i lekko brązowego koloru i będzie bogatszy o wapń, potas, magnez i żelazo.

Ale to nadal cukier! W łyżeczce ma nieco więcej kalorii niż "zwykły".

I jak to ze wszystkimi słodzidłami, należy go używać rozsądnie.

   Irytujesz się? Chodzisz na siłownię miesiącami, a efektów wciąż brak?  Mięśnie nie rosną, waga nie spada, co jest nie tak?   Przyjrzyj się, czy nie popełniasz ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

IZO NA INSTAGRAMIE

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2021 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     417886 / 37 / 14
REGULAMIN ~ POLITYKA PRYWATNOŚCI