Gotuj zdrowo / wszystkie grupy

Smalec z fasoli

  • 100g fasoli piękny jaś
  • 100g cebuli
  • 1/3 jabłka
  • 1 łyżka masła klarowanego/2 łyżki oleju rzepakowego
  • sól, pieprz, majeranek (po 1-2 szczypty)

Fasolę namocz na noc. Przełóż do garnka, dodaj świeżą - koniecznie przegotowaną wodę (ma sięgać 3 palce powyżej fasoli) i ugotuj (10 minut bez przykrywki, potem ok. 1,5h na wolnym ogniu).

Schłodź w wodzie od gotowania.

A w tym czasie podsmaż cebulę na maśle klarowanym na chrupko. Schłodź. 

Odsączoną (ale rej wody nie wylewaj!), lekko ciepłą fasolę zmiksuj z odrobiną soli i majerankiem (majeranek można pominąć) - nie musi być na gładko. Jeśli jest zbyt sucha - dodaj wody od gotowania.

Wymieszaj (ręcznie) zblendowaną fasolę i cebulkę oraz starte/pokrojone w drobną kostkę jabłko (jabłko można pominąć).

 

Smalec łudząco przypomina smakiem prawdziwy smalec!

Sałaty są niezaprzeczalnie dobrym źródłem witamin i minerałów. Mają również niewiele kalorii. Mają tak wiele odmian, że każdy znajdzie coś dla siebie. W sklepach ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

IZO NA INSTAGRAMIE

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2020 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     386867 / 8 / 1
REGULAMIN ~ POLITYKA PRYWATNOŚCI