Gotuj zdrowo / wszystkie grupy

Indyk z warzywami i pełnoziarnistym makaronem

  • 100g mięsa z udźca indyka
  • 1 łyżeczka oleju rzepakowego
  • 35-50g makaronu pełnoziarnistego (u mnie penne)
  • 150g mieszanki warzyw np. meksykańskiej lub innej (mrożone, wtedy szybciej)
  • 1 mały pomidor lub kilka łyżek pomidorów krojonych w sosie własnym
  • przyprawy: sól, pieprz ziolowy, mielona słodka (lub ostra papryka), kurkuma, lubczyk
lunch lunchbox indyk meksyk

Makaron ugotuj al'dente. Na rozgrzaną patelnię z odrobiną oleju wrzuć pokrojone w kostkę mięso z udźca indyka (jest takie pysznie soczyste), jak się podsmaży - dodaj po 2-3 szczypty: soli, pieprzu ziołowego, papryki słodkiej i ostrej, kurkumy, lubczyku.

Dodaj warzywa (sprawdza się mieszanka meksykańska, mrożona). Podduś chwilę.

Zalej 1 szklanką koniecznie zimnej wody i dodaj pokrojonego pomidora (lub kilka łyżek krojonych pomidorów w sosie własnym). Gotuj, aż mięso zmięknie. Pod przykryciem i na małym ogniu.

Podawaj z makaronem.

Świetne też jako farsz do tortilli i naleśników!

  Tabata. Trening trwający zaledwie 4 minuty, ale swoją intensywnością zastępujący godzinę ćwiczeń. Jest skuteczny w spalaniu tkanki tłuszczowej oraz znacznie poprawia ...

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

ZNAJDŹ NAS NA FB

IZO NA INSTAGRAMIE

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2021 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     434439 / 88 / 6
REGULAMIN ~ POLITYKA PRYWATNOŚCI