Magda Radzi / wszystkie grupy

Grillowanie - kilka rad dla zdrowego grillowania 

gril grill zdrowy grill zdrowe potrawy z grilla zdrowe grillowanie odchudzanie

Jak co roku, pierwszy weekend majowy jest oficjalnym rozpoczęciem sezonu. Warto jednak wiedzieć, co zrobić, aby dania z grilla były pyszne, a przede wszystkim zdrowe!

 

Oto kilka ważnych zasad grillowania light:

 

1. Wybieraj mięso, które nie jest tłuste - indyka, chudą wołowinę lub ryby. Grillowanie tłustszego mięsa spowoduje, że częściowo straci ono tłuszcz, ale nie całkiem!

 

2. Pamiętaj o porcji warzyw! Do każdego mięsa podaj miskę sałaty lub świeżych warzyw lub zjedz grillowane warzywa.

 

3. Rozgrzej grill do odpowiedniej temperatury. Dobra temperatura: węgiel drzewny pokrył się szarym popiołem lub umieść dłoń 15 cm nad grillem, jeśli jest zbyt gorąco, aby wytrzymać temperatura jest odpowiednia. W wysokiej temperaturze szybko ścina się białko (tworzy się tzw. skórka) i wszystkie smaki oraz soki pozostają wewnątrz. Mięso położone na zbyt zimnym grillu gotuje się, wyciekają z niego soki, robi się twarde, suche i niesmaczne.

 

4. Mięso zamarynowane przed grillowaniem zyskuje na smaku. Marynuj min. w occie (mięso skruszeje), odrobinie oliwy(mięso będzie soczyste i nie wysuszy się) oraz czosnku (nada wspaniałego aromatu). Mięso posól jak najpóźniej (posolone wcześniej znacznie traci ono na smaku).

 

5. Pamiętaj, że połączenie tłustego jedzenia i alkoholu to bardzo duże obciążenie dla każdego żołądka i wątroby. 

 

Zasady bezpiecznego, zdrowego grillowania:

 

1.Grilluj nad żarem, a nie nad ogniem! Używaj wyłącznie węgla drzewnego.

 

2. Nie jedz produktów przypalonych lub spalonych. W powłoce węglowej gromadzą się substancje rakotwórcze.

 

3. Dbaj o higienę. Zawsze myj ręce. Nie używaj tych samych naczyń do mięsa surowego i grillowanego. Zatrucie bakteriami może grozić: bólem brzucha, biegunką, zawrotami głowy, mdłościami i wymiotami (i to tylko niektóre objawy!)

 

4. Dobrze wysmaż mięso, unikniesz w ten sposób bakterii chorobotwórczych, znajdujących się z niedopieczonym mięsie. Odrobina alkoholu podana do dań z grilla także łagodzi wpływ takich bakterii na nasz organizm.

 

5. Nie kładź mięsa bezpośrednio na ruszcie ? używaj tacek, dodatkowego rusztu i innych. W ten sposób unikniesz osiadania na Twoim daniu szkodliwych związków ulatniających się z kapiącego na węgiel gorącego tłuszczu.

 

6. Ważne jest właściwe przechowywanie mięsa przed pieczeniem - lodówka, lodówka turystyczna.

 

7. Jeśli kupujemy przyrządzone mięso (w przyprawach, porcjowane) ? to tylko u sprawdzonego producenta. Zwracajmy uwagę, żeby mięso, marynaty i przyprawy były dobrej jakości.

 

8. Używaj naturalnych podpałek, które spalają się całkowicie i nie mają zapachu. W przeciwnym razie mięso może nabrać ich zapachu oraz szkodliwych substancji.

Moja recepta na życie jest prosta: Trochę pracy, trochę psychologii i do tego wiele optymizmu. Zino Davidoff, twórca firmy Davidoff  * By dokonać wielkich dzieł, ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

IZO NA INSTAGRAMIE

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2019 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     379182 / 2 / 2
REGULAMIN ~ POLITYKA PRYWATNOŚCI