Magda Radzi / wszystkie grupy

Sok z kiszonego buraka to eliksir zdrowia

zakwas z buraków buraki kiszone sok z kiszonych buraków

Buraki w formie kiszonej stanowią dla organizmu skarbnicę minerałów, witamin, bakterii, kwasu mlekowego! 

 

Zawierają witaminy A,C, E, K, kwas foliowy, witaminę PP, wapń, potas, żelazo, magnez, fosfor.

 

Tak bogaty skład działa kompleksowo na:

  • układ pokarmowy
  • układ krwionośny
  • układ nerwowy
  • dba o oczy
  • pozwala dłużej zachować młodość
  • min. odporność - jest naturalnym probiotykiem
  • zmniejsza ryzyko infekcji
  • wspomaga odchudzanie(redukcja masy ciała może być szybsza dzięki pozytywnemu wpływowi buraków kiszonych /zakwasu/soku na trawienie i poziom cholesterolu) 
  • wspiera detoksykację 
  • pomaga w leczeniu chorób reumatycznych i wzmacnia kości 
  • profilaktyka i wspomaganie w leczeniu raka (żołądek, pęcherz, jelito grube - zawartość betaniny w soku, która ma właściwości przeciwutleniające) 
  • pożyteczny w okresie ciąży (żelazo - zakwas chroni przed anemią ciążową, kwas foliowy - jest ważny dla rozwoju układu nerwowego płodu) 
  • pomaga diabetykom w chronieniu układu krwionośnego i obniżenia cholesterolu (soku nie dosładzamy!) 

Powyższe zalety kiszonego buraka są ważne dla naszego zdrowia i samopoczucia, mogą spełnić wiele naszych potrzeb, ale ponad inne walory zdrowotne - wartą podkreślić rolę kwasu mlekowego, którego w trakcie kiszenia buraki stają się doskonałym źródłem!

Oczyszcza organizm i reguluje florę bakteryjną w jelitach - a jak wiemy -  zdrowe jelita zdrowy człowiek!!

A profilaktyka jest łatwiejsza, niż leczenie!!

Tym bardziej, że buraki są ogólnie dostępne, tanie i bardzo łatwo jest zrobić taki domowy eliksir zdrowia w domu - czyli kiszony sok/zakwas z buraka!

Tu znajdziesz przepis KLIKNIJ.  

Profilaktycznie kuracja sokiem z kiszonych buraków powinna trwać 2 - 3 tyg. Pijemy co dziennie 2 x 0,5 szklanki soku/zakwasu.

Same ukiszone buraki możemy wykorzystać jako surówkę - są pyszne!

 

A na koniec, pamiętaj - kiszeniu poddają się też inne warzywa i owoce i zawsze są dobrym źródłem witamin i minerałów. Najlepiej smakują kiszone kapusty (biała i czerwona, pekińska), ogórki, marchew, kalafior, papryka, jabłka, cytryny...

  Nie tylko dla perfekcjonistów. Codziennie rozmawiam z osobami, które wychodzą z założenia ?wszystko, albo nic?. Sama tak byłam. Na szczęście mi przeszło (no ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

IZO NA INSTAGRAMIE

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2019 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     381249 / 39 / 4
REGULAMIN ~ POLITYKA PRYWATNOŚCI