Magda Radzi / wszystkie grupy

Moda, której warto ulec!

Nareszcie przyszła moda, której trzeba ulec!!

Kiszenie stało się modne. I dobrze!!

Moda ma to do siebie, że przemija... a później wraca!!

Tak stało się z kiszonkami - piwnice naszych babć pełne były kiszonek, potem zapomniano o tej formie konserwowania i przechowywania.

Zapomniano też o tym, że to nie tylko brak lodówki był przyczyną, że kisiło się różne warzywa i owoce, ale przede wszystkim właściwości, jakie zyskiwały te produkty dzięki kiszeniu!

Ponieważ kiszone warzywa i owoce nie tylko niczego nie tracą ze swoich właściwości, a wręcz zyskują!!

 

Jakie to właściwości daje więc warzywom i owocom kiszenie?

  • lekkostrawność
  • łatwodostępne źródło witamin i minerałów
  • właściwości antynowotworowe
  • odporność na infekcje
  • wzmocnienie organizmu
  • wspomaga trawienie
  • pobudzają jelita do pracy
  • regulują ciśnienie krwi
  • pomagają w stanach depresyjnych 

Nasze babcie raczej nie doszukiwały się naukowych wyjaśnień, ale praktykowały przygotowywanie kiszonek bo ich stosowanie dawało pozytywne efekty zdrowotne. Intuicyjnie i z obserwacji.

A dziś, powyższe właściwości zostały teraz potwierdzone naukowo i możemy dokładnie określić, że podczas kiszenia, produkty:

  • podwajają zawartość wit. C i z grupy B, zawierają wit. K
  • zyskują acetylocholinę, która odpowiada za przekazywanie impulsów nerwowych
  • obniżają ciśnienie krwi
  • zwiększają perystaltykę jelit
  • dzięki procesowi fermentacji mlekowej dostarczają naturalnych probiotyków
  • regulują florę bakteryjną w jelitach
  • zmniejszają poziom cholesterolu
  • zawierają spore ilość błonnika, który daje poczucie sytości
  • tracą kalorie co jest skutkiem spadku zawartości cukru, który zamienia się w kwas mlekowy
  • lekko zakwaszają organizm dzięki czemu spada chęć na podjadanie 

Ostatnie trzy punkty są szczególnie ważne dla osób, które chcą utrzymać wagę lub ją zmniejszyć!

Pamiętajmy jednak, że dla naszego organizmu stwierdzone właściwości kiszonek są zbawienne, a w niektórych przypadkach niezbędne do właściwego funkcjonowania organizmu.

 

Nareszcie moda, której trzeba ulec!!

Pełna kolorów, smaczków i radości.

Kiszeniu możemy poddać: kapusty(biała, czerwona, pekińska), ogórki, buraki, kalafior, marchew, białą rzodkiew, cebulę, czosnek, fasolkę szparagową, botwinę, bakłażany, paprykę, cytryny, śliwki, jabłka, gruszki, oliwki - prawda, że kolorowo??!!

Wersja dla leniwych i pechowców:  zębami, jak jogurt będzie wyjątkowo dziki, to się obliżesz nie otwieraj, pij przez słomkę zrób dziurkę w podstawie i wypij ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

IZO NA INSTAGRAMIE

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2019 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     376217 / 64 / 12
REGULAMIN ~ POLITYKA PRYWATNOŚCI